HARRY POTTER EN DE GEHEIME KAMER

Het scoutinggebouw wordt omgebouwd tot het kasteel Zweinstein. Geniet van de sfeer

Casperbal en Halloweenbal

Al vanaf de oprichting heeft Scouting Langenboom activiteiten georganiseerd voor het gehele dorp.
Elk jaar organiseert de Scouting samen met buurtbewoners Halloween voor alle inwoners van het dorp.
De activiteit is uitgegroeid tot één grote happening waar jong en oud van kunnen genieten.

Ook dit jaar organiseert Scouting Langenboom verschillende Halloween activiteiten:

• Woensdagmiddag 30 oktober, 14:30-16:00 uur, Casperbal vanaf 0 jaar t/m groep 3.
  • Vrijdagavond 1 november, 18:00 - 19:30 Lampionnentocht vanaf 0 jaar t/m groep 4.
  • Vrijdagavond 1 november, 18:00 - 21.30 uur Halloweenbal, geen leeftijdsgrens
  • Vrijdagavond 1 november,  Spooktocht :  start vanuit het halloweenbal

Casperbal 30 okt

Alle kinderen van 0 jaar  t/m groep 3 zijn welkom. Samen in een rustige omgeving halloween vieren.
Natuurlijk zijn volwassenen ook welkom. We spelen samen halloween spelletjes, dansen en hossen op de muziek.
Alles is onder begeleiding van de beverleiding . We vragen een kleine vergoeding voor de onkosten zoals drinken iets lekkers enz.

aanmelden: https://forms.office.com/e/SJtArbdiLp

QRCode voor HALLOWEEN 2024 CASPERBAL voor kinderen t m gr 3

Halloween  1 nov

Perkamentus zal het halloweenfeest openen bij de vuurkuil. Hier oefenen de kinderen nogmaals de spreuk die ze langs de deuren zullen zeggen.
Heksensnot en slangenpoep, offers voor de geesten geeft ons snoep.Vanaf hier gaat men naar het halloweenbal of de lampionnentocht

Lampionnentocht (aanmelden)

Maak of koop een lampion en loop mee door de straten voor trick en treat. Spoken zijn bang van licht dus je bent veilig.
We verzamelen bij de scouting waar men een "schitterend deelnamebewijs" mee krijgt. Met dit bewijs zien de bewoners aan wie ze snoepjes uit kunnen delen.
Na de leuke opening door Perkamentus krijgt men de route uitgedeeld.

Voor deze tocht dient men zich in te schrijven. Deelname kost €3,- per kind.
Na afloop is men welkom op het halloweenbal. Hier kunnen de kinderen hossen en spelletjes doen.
De ouders kunnen even chille in de chille corner.D.m.v QR-code kan men drinken verkrijgen.

aanmeldlink   https://forms.office.com/e/ZyxVTi97s0

Halloweenbal

Aanmelden wenselijk maar NIET verplicht. Gratis toegang
Halloweenbalkaart € 3,50 (optioneel) kan ook in de zaal
-halloweenbal
-drinken-snoep
-snack-goodie

Halloweenbal is voor iedereen, er is geen leeftijdsgrens .
Verkleed halloweenbal met ,waarzegster, halloweenspellen, Halloweenfotohoek, muziek in het kasteel enz

Spooktocht (aanmelden)

Aanmelden spooktocht/halloweenbal   https://forms.office.com/e/q15g3QdUHQ

Geef je wel op vóór woensdag 30 oktober.
LET OP VOL=VOL  de aanmeldlink wordt dan uitgezet

SPOOKTOCHT  groep 5 en ouder
Spooktochtkaart € 5,-(verplicht voor deelname)
-halloweenbal
-spooktocht
-drinken-snoep
-snacks- goodie

De deelnemers zijn tijdens het halloweenbal aanwezig. Van daaruit worden de tijden bekend gemaakt wanneer welk groepje vertrekt.
De jongste kinderen vertrekken het eerste . We proberen dit jaar eerder te starten zodat we de groepjes kleiner kunnen maken.
Het oudste groepje zal ca  21.15 starten .Als de groepjes binnendruppelen gaan ze verder feesten bij het halloweenbal.
De ouders kunnen de kinderen daar opwachten en op elk gewenst tijdstip mee naar huis nemen.
22.00 uur  geschatte terugkomst van de oudste Halloweenvierders

De jongere kinderen mogen alleen lopen als ze begeleid worden door ouder(s). Bij groepjes onder begeleiding blijven de "spoken" rustig.
Zij starten als eerste. Groepjes die zonder begeleiding gaan treffen de spoken "levendig"aan.
Ouders maken zelf een keus of voor hun kind een spokentocht verantwoord is.

Groepsindeling: in tegenstelling tot vorig jaar kan men geen voorkeuren opgeven.
De organisatie maakt de groepjes en natuurlijk verdelen zij zoveel mogelijk op schoolgroepen/klassen.
Ieder kind komt in een groepje met kinderen die hij/zij kent. We gaan er vanuit dat de kinderen hiervan op de hoogte gebracht zijn en hiermee akkoord gaan.

Halloweenbal 2024 vooraankondiging